Hoppa till innehåll

Villkor

Vilka vi är

Djurlycka är en enskild firma med organisationsnummer 8209071607

Läs mer under rubriken Om Djurlycka.

www.djurlycka.se

Att handla av oss

Du behöver inte registrera dig för att göra en beställning men i samband med beställning måste du fylla i de obligatoriska uppgifterna. Kunden ansvarar för att de uppgivna uppgifterna är korrekta och är skyldig att utan dröjsmål meddela oss om de ändras.  

Beställningen av produkterna sker genom att du väljer produkter i onlinebutiken till varukorgen. Vi bekräftar mottagandet av beställningen till den e-postadress du registrerat, med ett automatiskt meddelande. Kunden ska alltid kontrollera att innehållet i beställningen som uppges i bekräftelsen motsvarar beställningen som gjorts. En beställning som förbinder oss uppstår när vi har skickat avtalsbekräftelsen till kunden. Innan avtalsbekräftelsen skickas har vi rätt att neka kundens beställning.

Priser

Alla priser som anges i butiken på Djurlycka är inklusive moms. Om momsen skulle förändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser med motsvarande belopp.

Vi strävar efter att hålla de prisuppgifter och tillgänglighetsuppgifter gällande produkterna som visas i onlinebutiken aktuella och korrekta, men garanterar inte och ansvarar inte för informationens korrekthet eller produkternas tillgänglighet. Om ett pris som visas i onlinebutiken är uppenbarligen felaktigt, förbehåller sig vi rätten att häva avtalet. Priset anses ha varit klart felaktigt åtminstone då det avviker märkbart från den normala prisnivån för en motsvarande produkt eller då kunden på annat sätt borde ha förstått att priset är felaktigt.

Betalning

Med Klarna Checkout kan du betala via fakturadelbetalningbetalkort och direktbetalning via din bank. Välj det som passar dig bäst. Väljer du faktura skickas den till din e-post efter att beställningen skickats och du har 14 dagar på dig att betala.  

Har du frågor gällande betalning, vänligen kontakta Klarna via www.klarna.se/kundservice. 

Ångerrätt

Du som konsument har rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar från det att du mottagit dina varor. Så långt möjligt skall varan returneras i väsentligt oförändrat skick. Om varan har hanterats i större omfattning än vad som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion kan du bli skyldig att ersätta Djurlycka för varans värdeminskning. Kunden står för returfrakten från till Djurlycka vid ångrat köp och vi tar ut en administrativ avgift på 50 kr. Fraktavgifter återbetalas ej.

Reklamationer

Om en produkt skulle visa sig vara defekt eller felaktig kan varan returneras. Vi skickar då en ny vara till kunden, om möjligheten finns. Vid en reklamation av felaktig eller defekt vara skall du som kund vara helt utan kostnad. Reklamation till Djurlycka ska göras inom inom en månad. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, reklamationsrätten omfattar t ex inte fel orsakade av normalt slitage. 

Återbetalning

Vid reklamationer eller ångrat köp får du som kund dina pengar tillbaks inom 14 dagar från den dag då vi mottagit dina varor i retur. Återbetalning sker genom insättning till bankkonto.

Lager

När en vara tar slut i lager kan du i vissa fall trots detta lägga en beställning på varan. Det kan dock innebära en längre leveranstid.

Leveranstid

Normal leveranstid på produkter som finns i lager är 2-5 arbetsdagar. Vi skickar beställningar tisdagar och torsdagar kl 12 och de levereras till ert närmaste ombud, eller hem. Leveranstiden för varor som ej finns i lager är mellan 5-10 arbetsdagar.

Leveranser

Paket skickas med DHL eller Post Nord. I dagsläget kan avtal endast ingås med kunder med leveransadress i Sverige.

Outlösta paket

Outlöst paket debiteras med avgift på 150kr för att täcka de fraktkostnader som ett icke uthämtat paket innebär för oss. Ordinarie fraktavgift betalas ej tillbaka. Ditt paket ligger normalt 7-14 dagar hos ombudet innan det skickas tillbaka till vårt lager.

Fraktkostnader

Fraktkostnaden beror på beställningens volymvikt. Om varorna får plats i en kartong med en vikt på max 20 kg (eller 20 kg volymvikt) kostar det 99 kr i frakt.

Transportskador

Vi ansvarar för varor som skadas eller kommer bort under leverans till dig. Reklamation av transportskador ska göras snarast, dock senast inom sju dagar. Vid mottagande av försändelsen är det därför viktigt att kontrollera att paketet inte är transportskadat. Vi rekommenderar att du anmäler en eventuell transportskada direkt på plats hos utlämningsombudet och därefter kontaktar oss snarast. Bifoga gärna bilder.


Integritetspolicy

Vilka personuppgifter vi samlar in och varför vi samlar in dem

Cookie-filer

Om du lämnar en kommentar på vår webbplats kan du välja att spara ditt namn, din e-postadress och webbplatsadress i cookie-filer. Detta är för din bekvämlighet för att du inte ska behöva fylla i dessa uppgifter igen nästa gång du skriver en kommentar. Dessa cookie-filer gäller i ett år.

Om du besöker vår inloggningssida kommer vi att sätta en tillfällig cookie för att undersöka om din webbläsare accepterar dem. Denna cookie innehåller inga personuppgifter och den försvinner när du stänger din webbläsare.

När du loggar in kommer vi dessutom att skapa flera cookie-filer för att spara information om din inloggning och dina val för utformning av skärmlayouten. Cookie-filer för inloggning gäller i två dagar och cookie-filer för layoutval gäller i ett år. Om du kryssar i ”Kom ihåg mig” kommer din cookie att finnas kvar i två veckor. Om du loggar ut från ditt konto kommer cookie-filerna för inloggning att tas bort.

Om du redigerar eller publicerar en artikel kommer en extra cookie-fil att sparas i din webbläsare. Denna cookie-fil innehåller inga personuppgifter utan anger endast inläggs-ID för den artikel du just redigerade. Den gäller under 1 dygn.

Dela personuppgifter till andraparten Klarna

För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.

Inbäddad innehåll från andra webbplatser

Artiklar på denna webbplats kan innehålla inbäddat innehåll (exempelvis videoklipp, bilder, artiklar o.s.v.). Inbäddat innehåll från andra webbplatser beter sig precis på samma sätt som om besökaren har besökt den andra webbplatsen.

Dessa webbplatser kan samla in uppgifter om dig, använda cookie-filer, bädda in ytterligare spårning från tredje part och övervaka din interaktion med sagda inbäddade innehåll, inklusive spårning av din interaktion med detta inbäddade innehåll om du har ett konto och är inloggad på webbplatsen i fråga.

Hur länge vi behåller era uppgifter

Om du skriver en kommentar kommer kommentaren och dess metadata att sparas utan tidsgräns. Anledningen till detta är att vi behöver kunna hitta och godkänna uppföljningskommentarer automatiskt och inte lägga dem i kö för granskning.

Vilka rättigheter du har över dina data

Om du har ett konto eller har skrivit några kommentarer på denna webbplats kan du begära en exportfil med de personuppgifter vi har om dig, inklusive alla uppgifter du har gett oss. Du kan också begära att vi tar bort alla personuppgifter vi har om dig. Detta omfattar inte eventuella uppgifter som vi är tvungna att spara av administrativa, legala eller säkerhetsändamål.

Kommentarer från besökare kanske kontrolleras via en automatiserad tjänst för detektering av skräppost.